Diputació Barcelona. Àrea de territori i sostenibilitat. Xarxa de Parcs Naturals.
Obra Social La Caixa

Itinerari de l’Escola de Natura de Sau (Guilleries-Savassona)

Ruta de Guilleries-Savassona

Durada: 40 minuts. Distància: 1.200 m (anada i tornada)

En el sector oriental de la comarca d’Osona trobem el massís de les Guilleries i les muntanyes de Savassona, les quals, conjuntament amb una part de la serra de Collsacabra, formen l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

Us proposem una ruta en aquest espai de boscos centreeuropeus i mediterranis a tocar d’un dels elements més característics d’aquest indret, el pantà de Sau. Fent l’itinerari adaptat de l’Escola de Natura de Sau podreu descobrir la fauna i la flora de les basses de les Guilleries, observar les cingleres de Collsacabra i endinsar-vos als boscos de pi roig i roure fins arribar al pantà, amb el campanar de l’ermita de Sant Romà de Sau emergent de l’aigua.

Ruta en PDF

El recorregut comença a l’aparcament adaptat de l’Escola de Natura de Sau i baixa cap el pantà per diferents camins que podeu escollir.

A l’inici de l’itinerari teniu un mapa del recorregut per tal que us orienteu i decidiu per on voleu passar. Nosaltres us proposem que agafeu la pista pavimentada en direcció nord-oest, que gireu a l’esquerra en la primera cruïlla i que seguiu les indicacions que porten a la bassa. Després podreu desfer el camí i pujar cap el mirador de les cingleres, i tornar enrere per recuperar les indicacions del camí del bosc per anar a buscar l’aguait d’ocells a l’esquerra del sender. Finalment, podreu arribar a tocar del pantà refent el camí fins a la baixada principal del recorregut.

Ruta sonora

Si no us heu descarregat els arxius podeu accedir a la pàgina web www.woices.com per realitzar la ruta a través d'una audioguia.

Geo Ruta

A través d'un joc, podreu trobar un tresor amagat a un punt de l'itinerari. Per a trobar-lo, haureu de resoldre un seguit de pistes fent ús del vostre enginy i amb el suport d'un dispositiu GPS.

Les respostes a les preguntes que teniu a continuació us portaran a obtenir la coordenada on trobareu amagat el tresor. Algunes respostes les podreu trobar al web de la Diputació de Barcelona i d’altres les obtindreu quan us desplaceu pel parc.

També podeu trobar aquestes pistes a la pàgina oficial de la geocerca: www.geocatching.com.